JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ DO WIZTY W BIURZE ODSZKODOWAŃ?

Wypadek przy pracy, wypadek samochodowy czy wypadek lekarski to tylko niektóre sytuacje, w których można oczekiwać odszkodowania. Takie zdarzenia bywają stresujące, a osoby, które są poszkodowane, zwykle nie wiedzą, jak się zachować, ponieważ nie miały wcześniej takich doświadczeń. Właśnie dlatego dobrym rozwiązaniem jest udanie się do biura odszkodowań celem otrzymania profesjonalnego wsparcia. Jak przygotować się do takiej wizyty?

Jakie pytania padną w biurze odszkodowań? 

Pierwszą rzeczą, nad którą warto się zastanowić przed wizytą w biurze odszkodowań, jest to, co się wydarzyło. Niezależnie od tego, czy chodzi o odszkodowanie za wypadek w pracy, czy samochodowy, specjalista spyta przede wszystkim o przebieg zdarzeń. Właśnie dlatego chcąc dochodzić odszkodowania, warto poświęcić trochę czasu na przypomnienie sobie okoliczności wypadku czy innego zdarzenia. Można również spisać najważniejsze kwestie. Jeżeli zdarzenie widzieli świadkowie, warto się z nimi skontaktować jeszcze przed spotkaniem. Informacje, których udzielą, mogą być kluczowe w sprawie i pomóc w otrzymaniu odszkodowania.

Czy przed pierwszą wizytą w biurze odszkodowań można przygotować jakieś dokumenty? 

Przypomnienie sobie okoliczności i przebiegu zdarzenia to najważniejsza kwestia, którą należy się zająć przed wizytą w biurze odszkodowań. Osoby, którym zależy na jak najszybszym otrzymaniu odszkodowania za wypadek samochodowy czy błędy medyczne, mogą również przygotować kilka dokumentów, które usprawnią cały proces. Rodzaj dokumentów jest zależny od tego, co się wydarzyło. Na przykład w przypadku wspomnianego wypadku samochodowego mogą to być:

  • zdjęcia z miejsca wypadku,
  • rachunek za naprawę szkód,
  • kopia notatki urzędowej sporządzonej przez policję,
  • dokumentacja ze szpitala, recepty czy rachunki za leki, jeżeli poszkodowany odniósł szkody zdrowotne.

Dzięki takim informacjom specjalista w biurze odszkodowań będzie mógł oszacować, jakie są szanse na otrzymanie odszkodowania, a także określić, jakiej kwoty może oczekiwać poszkodowany. Warto jednak pamiętać, że jeżeli klient biura nie będzie miał przygotowanych dokumentów czy stosownych informacji, pracownicy pomogą mu przejść przez cały proces.

Jeśli masz pytania, kliknij przycisk i napisz do nas za pomocą prostego formularza kontaktowego. Odpowiemy tego samego dnia.

Czytaj więcej